Hare Krisna kedves fiúk!

Most egy teljes hét van, így nyelvtanozhatunk is. Viginek ezek a feladatok változhatnak, ha a fejlesztő tanár küld számnévvel kapcsolatos feladatokat.

Nyelvtan

Új téma következik: a számnevek. 

Próbálhattok szókígyózni számnevekkel.:) Ez kicsit nehezebb lesz, de megmozgatja az agytekervényeket. Illetve kitalálhattok történetet is úgy, hogy egy valaki mond egy mondatot, amiben legalább egy számnév van, majd pedig a másik folytatja.

Utána jöhetnek a tankönyv feladatai: Tk. 50.o./1abc,3 51.o./ 4abc, 6c (Hármat keressetek Magyarország térképén!) 51.o./7

Majd pedig a munkafüzet feladatai: mf.52.o./ 1ab, 2

Világi irodalom

Most szövegértést fogtok írni a szövegértés munkafüzetben. 22. oldal

Először olvasd el figyelmesen a szöveget, majd próbálj válaszolni a kérdésekre. Próbáld önállóan értelmezni a kérdéseket, nem nehezek. Mérd az időt, hogy lássuk mennyi idő alatt sikerült végezni!

Śrīmad Bhāgavatam

Külön dokumentumban van az 1. ének 8. fejezetének összefoglalása. Azt először csak olvassátok el, majd az első részében húzzatok alá 10 főnevet, a másik részben pedig 10 melléknevet. Majd készíts hozzá rajzot.

Mahābhārata

Most kicsit más lesz a feladat, mint szokott. Az eddigi hetekben kértem, hogy olvassátok el a Dharma négy lábát alkotó tulajdonságokról szóló szövegeket a füzetetek végén. Ugye ezek voltak az igazmondás, a kegy, a lemondás és a tisztaság. Ha eddig mégsem olvastátok el, akkor most tegyétek meg. Mindegyikhez válasszatok ki egy szereplőt, és az eddig történtek alapján írjátok le, hogy az illető mikor, milyen helyzetben nyilvánította meg ezt a tulajdonságot. Utána pedig tegyétek ezt meg az ellentétes jelentésével is a szavaknak. Vagyis most olyan szereplőt kell keresni, aki hazug volt, kegyetlen, nagyon is élvezte az életet és nem volt tiszta. Tehát összesen 8 helyzetet fogtok leírni. Ezt hanganyagban is megcsinálhatjátok.

Hasonló bejegyzések