S
Főiskolások zarándoktábora
2015 08 05 by premamoya
Zarándoktábor

A napokban ért véget a Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola másodéves teológus hallgatóinak öt napos zarándoktábora.

Az első nap a sikeres megérkezés és a szálláshelyek elfoglalása után először áttekintettük a Krisna-völgyi szent helyek kialakulásának történetét, a zarándoklatunk irányelveit, majd feltérképeztük azokat a főbb helyszíneket, ahol az elkövetkező napok során kalandozni fogunk.

A második nap izgalmasan indult, mivel a folyamatos eső miatt kénytelenek voltunk a könyvtárban meghúzódni. A szent helyek digitális térképét  egy kivetítő segítségével megjelenítettük a falon, és “elmében” mentünk végig Mathurā, majd pedig Gokula szent helyein.

A harmadik nap elején még kicsit szitált az eső, de miután Varṣāṇāban zarándokolva közösen imádatot mutattunk be a szent helyeknek, rövidesen előbújtak a napsugarak. Először megfejtettük, hogy az itteni dombok tetején milyen szimbólumok találhatóak, és az Úr Kṛṣṇa melyik kedvteléséhez kapcsolódnak. Ezután ellátogattunk Yāvaṭa faluba, ahol hallhattunk Rādhā és Kṛṣṇa több kalandos találkozásáról. A délelőtt utolsó állomása Saṅket volt, ami az Isteni Pár kedvelt találkozóhelye. Ebéd után a tehenészet környékén folytattunk zarándoklatunkat. A Nandīśvara-hegy lábainál elénekeltük Prabhodānada Sarasvatī Ṭhākur csodálatos dalát, a Vraja-dhāma mahimāmṛtát, amely az Úr Kṛṣṇa vṛndāvanai kedvteléseinek szent helyeit és az Úr örök társait mutatja be. A tehenészetben jó alaposan megsimogattuk a nemrég született kis bocit, Szómát. Aztán körbelátogattuk az itteni szent helyeket. Yasśodā-kuṇḍánál az egyik kedvtelést rögtönzött színdarabként el is játszottuk, ami hatalmas sikert aratott. (ld. a képeket)  🙂

A negyedik nap délelőttje is egy színdarabbal indult, Śaṅkhacūḍa démon elpusztítását adtuk elő. A színtársulatunk egyre jobban remekelt. Innen a Yamunā felé folytattuk utunkat, és e szent folyó mentén lévő kedvtelések nektárjába merültünk. Így érkeztünk el délre Kāliya-ghāṭa után a Bhramara-gḥāta nevű szent helyhez. Ebéd után a Govardhana-hegy meglátogatása szerepelt a programunkban. Először meghallgattuk a hegy történetét, majd felkerekedtünk és a legfontosabb helyeket körbejártuk. A Mānasī-gangā partján is előadtunk egy vidám színdarabot. Utunkat a templomépületnél lévő helyszínekkel folytattuk (Rādhā-kunḍa, Śyāma-kuṇḍa, stb.), mivel ezek is a Govardhana-zarándoklat részei. Végezetül lelkesen részt vettünk az esti zenés Gaura-āratīn. A hölgyek vacsora után szent fürdőt vettek a Yamunā folyó hűs vízében, ami nagy élményt jelentett számukra.

Az utolsó nap délelőttjén a templom mögött elhelyezkedő Rang-mahal pavilont és Vṛndāvana-falu (a lakóházak) körüli szent helyeket látogattuk meg. A vaiṣṇava szentek emlékhelyeinél (bhajana-kutir, samādhi) és a főbb templomoknál mindenhol virágok felajánlásával is kifejeztük a hódolatunkat. Rūpa Gosvāmī emlékhelyénél az ott lakó Aṣṭa-sakhī mātājī kedvesen megkínálta a fáradt zarándcsapatunkat egy nagy tál frissen szedett édes fügével. Csodálatos élmény volt. 🙂

Miután a harang delet kongatott, végéhez közeledett a zarándoklatunk. A vasárnapi lakomával egy mindenki számára komoly lelki fejlődéssel teli sikeres zarándoktábort ünnepelhettünk meg. Végül eljött a búcsúzás pillanata, amikor minden főiskolás zarándok a szívének egy-egy darabját itt hagyta és helyette elvitte magával e csodálatos szent helyek és a közös zarándoklatunk édes emlékét azzal a reménnyel, hogy rövidesen újra találkozunk. 🙂