Hare Krisna kedves fiúk!

Íme a magyaros feladatok. Konkrét konzultációs időpontok nem lesznek, de ettől függetlenül hívhattok bármikor, ha elakadtok. És most is ugyanúgy küldjétek el, amivel elkészültetek.

Az olvasónaplót várom ugyanúgy, ahogy eddig. Az jó, ha legkésőbb csütörtök délutánig elkülditek. Valamennyit olvassatok hangosan belőle.

Mahábhárata

Egy külön dokumentumban megtaláljátok az új szöveget. Mivel most nem tudjátok beragasztani, ezért kérlek, hagyjatok ki neki helyet. A feladat a szokásos: olvasd el, válaszolj a három kérdésre, készíts egy rajzot és ragaszd be a tulajdonságot, amit találtál. Majd írjátok le, hogy Duryodhanának mely démonikus tulajdonságai jelentek meg a történetben, és azokhoz keressetek rokon értelmű szavakat. Legalább hármat.

Világi irodalom

A szövegértés munkafüzetből (5. osztályos) a Mese című szövegértést készítsétek el. 8-9. oldal. Próbáljátok meg 45 perc alatt megírni. Csak akkor kérjetek segítséget, ha magát a feladatot nem értitek.

Nyelvtan (2 óra)

A Śrīmad Bhāgavatam most elmarad, úgyis egy nyelvtanos óra elmaradt a múlt előtti héten. Vagyis utána majd lesz egy Bhágavatamos hetünk.:)

Gauri dás a legutolsó nyelvtan órán hiányzott, amikor az alábbi feladatokat csináltuk: mf. 65.o./11a, 12ac, 13  Ezt úgy veszem, hogy már bepótoltad. Kérlek ezt is küldd el.

A házi feladatot viszont még nem hiszem, hogy megcsináltátok, melyek az alábbiak voltak:

tk. 93.o./3b, 94.o./5a,6a, 104.o./1b, 105.o./3b Lehet, hogy már ezzel is megvagytok.

A piros szavakat ne feledjétek.

Ezen kívül még az alábbiakat csináljátok meg: Elkezdünk foglalkozni az igékkel. A tk. 65. oldalán található képen nézzétek meg, hogy mit csinálnak a személyek és mi történik a természetben. Mindegyikhez írjatok annyit, amennyit tudtok 1-1 perc alatt. Mérjétek az időt!

Majd nézzétek át a Tk. 66. oldalán található ábrát! Gondolom nem sok újat fog mondani. Próbáljátok megjegyezni, ami a táblázatban van. Az alábbi feladatokat pedig csináljátok meg: Tk. 66.o./2ab (füzetbe), 3 (füzetbe), 4

Hasonló bejegyzések