S
Svédországi fenntarthatósági találkozó
2017 07 23 by premamoya
Svédországi találkozó

Az Öko-völgy Alapítvány elnyert egy Erasmus-pályázatot, melynek keretén belül a fenntarthatóságot tanulhatják egymástól a fiatalok.

Az úticél a Svédországban élő Kṛṣṇa-hívők által fenntartott farmközösség volt, ahova 10 fiatal bhakta-lányt (közülük 6 Krisna-völgyi középiskolást) küldtünk el két kísérővel. Az alábbiakban Suśila mātājī beszámolója olvasható:

“Első nap: megérkezés, ismerkedés, séta a farmon. Gyönyörű a táj, sok fiatal Kṛṣṇa-hívő, este 11-kor megy le a nap és 3-kor már ismét világos van

Második nap: délelőtt csoportokra oszlottunk és a fenntarthatóság témakörében kellett maṇḍalákat készítenünk. Komoly feladat volt, öt nemzet emberei keveredtek (magyar, szlovén, svéd, spanyol, lett), angolul kommunikálunk. Mindenki bemutatta, amit készített. Délután “Youthpass” előadás volt, majd 8 kompetenciát kellett a csoportoknak előadásban bemutatni. Ismét mély együttműködést igényelt a feladat, de nagyon ügyesek voltak a lányaink!
Feliratkoztunk a következő napok workshopjaira is.

Harmadik nap: Stockholm városnézés. Vonattal utaztunk be a városba, ami több kis szigetből áll. Az óvárosi részen sétáltunk, majd megebédeltünk. Délután a skanzenbe mentünk, ami egy csodálatos kis mesefalu, a régi svéd életet, házakat, hagyományokat mutatja be. Mivel kevés időnk volt, gyorsan kellett végighaladnunk.

Negyedik nap: délelőtt többféle workshop volt, különböző foglalkozásokon lehetett részt venni. Amin én is voltam (most csak arról van fotó): sütés és zene. Vállalkozói kompetencia: meglátogattunk egy magán pékséget, ahol a mātājī arról beszélt, hogyan indította be és működteti a saját vállalkozását.Volt még ezen kívül foci, virág-mandala, dráma, jóga, ékszer, tánc, tehenészet.A képen egy híres svéd édességet, a “kaniella bullar”-t készítettük. Este bhajan

Ötödik nap: amikor azt mondták, hogy kirándulni fogunk az erdőben, egy laza sétára gondoltam. Helyette volt sziklamászás, kidőlt farönkön való átkelés, dombra fel, hegyről le…De a látvány mindenért kárpótolt! És az egész erdő tele volt áfonyával! 11-17-ig mentünk, közben megálltunk egy gyönyörű tónál, ahol fürödtek a lányok, majd ott piknikeztünk. Jó nap volt!

Utolsó nap: délelőtt még részt vettünk egy foglalkozáson (én a rajzosokkal voltam), festettünk, rajzoltunk, virág-mandalát készítettünk. Délben aztán fájó szívvel elköszöntünk. Nagyon kedvesek voltak, kirtanával búcsúztattak minket. Szép napokat töltöttünk együtt, sok új élménnyel és új barátságokkal térünk haza. Köszönjük!”