»
S
I
D
E
B
A
R
«
Tanári csapatépítés
2016 10 03 by premamoya
Tanári csaoatépítlés

Tanári csaoatépítlés

Nemrégiben egy vidám csapatépítő napot tartottunk az általános iskolánk tanáraival.

Mivel a tanári kar létszáma is egyre növekszik, ezért időről-időre szükséges, hogy ne csak a mindennapos nevelői feladatokról essen szó, vagy a hosszabb távú fejlesztéseinkről, hanem a személyes együttműködésünk fejlesztéséről is. Ezért rászántunk egy délelőttöt, hogy néhány csapatépítő játékot kipróbáljunk.

Elsőként egy bizalomépítő navigációs feladatot kellett teljesítenie egy-egy párosnak. Az egyikük szemét bekötöttük kendővel, majd a tanterem padjait és székeit átrendeztük labirintusnak. A másikuknak az volt a feladata, hogy csak hangvezérlés segítségével elirányítsa a társát a terem túlsó végében egy adott tárgyhoz. A játék végén aztán megbeszéltük az élményeket. Nagyon sok minden kijött abból, hogyan kell jól vezetni, illetve követni és miként tudja ez a bizalmat építeni egymásban.

A második játékban párokba rendeződtünk, és egy konkrét problémánkat kellett megosztani a másikkal, majd ugyanazt megpróbálni pozitívan megközelíteni, végül pedig meghallgatni a másikat, ő hogyan látja mindezt. Ez azt segítette, hogy megtanuljunk másként viszonyulni a nehézségeinkhez, mint ahogyan azt elsőre gondoljuk.

Elérkezett a tízórai ideje. Azonban ez sem volt kalandoktól mentes. A jelen lévők jobb csuklójára egy zsinórt kötöttünk, ami miatt csak úgy tudtuk megtisztelni a finomságokat, ha odafigyeltünk a szomszédainkra. A sok nevetés közepette mindenki hamar rájött, hogy egyszerre kell emelni a poharat, mert különben hamar befürdünk.

A negyedik feladatnál két csapatot alkottunk és mindenki kapott egy színest. Az egyik csapatnak Rādhāt, a másiknak pedig Śyāmasundarát kellett lerajzolnia egy fénykép alapján úgy, hogy mindenki csak egy színt használhatott. Így meg kellett beszélniük egymás között, hogy mit színeznek ki. Nagyon szépen sikerültek a rajzok. 🙂

Az ötödik kihívás arról szólt, hogy egy indiai zarándokút elején a repülő az óceánon kényszerleszállás hajt végre. A mentőfelszerelésben lévő  gumicsónakkal tudnak a közeli lakatlan szigetre kijutni, ahol ivóvíz, növények és állatok vannak. Az első feladat az volt, hogy mi lenne az az 5 tárgy, amit magukkal vinnének a csomagjaikból. Ezután kiderült, hogy a csónakban csak annyi hely van, hogy az egész csoport összesen 5 tárgyat tud kimenekíteni. Ehhez persze szinte mindenkinek le kellett mondania valamelyik elképzeléséről. Végül szavazással döntöttek. Izgalmas volt, de aztán sikerült mindent összehangolni.

Az volt mindannyiunk tapasztalata, hogy a tanáraink általánosan jól tudnak egymással együttműködni. 🙂


Hozzászólások

»  Substance: WordPress   »  Style: Ahren Ahimsa