»
S
I
D
E
B
A
R
«
Újra Kalandnap!
2013 03 22 by premamoya
Kalandnap

Kalandnap

Az új Kalandnap időpontját a tanárok egészen a gyerekeknek az iskolába érkezéséig titokban tartották.

A gyerekeknek nagy meglepetésben volt részük, amikor látták, hogy éppen egy tudományos konferencia kellős közepébe csöppentek, aminek ők is az egyik főszereplőik.

“A világunk” címet viselő tudományos konferencia anyaga megegyezett az utóbbi hetek reggeli templomi Bhágavatam-előadásainak témájával, ami pedig az univerzum teremtésének részleteit mutatta be. Így e váratlan helyzet nem érte teljesen felkészületlenül a tanulóinkat. A gyerekek ekkor három csoportba szerveződtek, s a konferencia három helyszínen zajló szekcióit forgó rendszerben látogatták végig.

Az egyik teremben az volt a feladatuk. hogy a teremtés témáját feldolgozó alkotásokat kellett készíteni. Az első csoport Mahá-Visnut alkotta meg, amint az univerzumokat megteremti; a második csoport Garbhodakasáyi-Visnut rajzolta le, akitől Brahmá, az univerzum benépesítője született; míg a harmadik csoport az univerzum középső bolygórendszerét, a Bhú-mandalát vetette papírra. Ezek a feladatok a védikus ismeretek mellett a gyerekek rajz- és kézügyességét is igényelték.

A második teremben az univerzális teremtést átható három kötőerővel kapcsolatos feladatokat kellett elvégezni. Csoportosítani kellett a jóság, a szenvedély és a tudatlanság szerint egyes ételeknek, lakhelyeknek, illetve növényeknek a képeit, stb.

Miután a csoportok az egyes helyszíneken minden feladatot teljesítettek, utána felkészültek arra, hogy az összegyűjtött ismereteiket egy-egy előadás formájában bemutassák a konferencia hallgatóságának.

A konferencia előadói között a gyerekeink mellett szerepelt két híres professzor is. Az egyikük Dr. Jávai Miklós (KKTE),  másik pedig Dr. Rotfergold Benedek (MKTE) volt. Egyikük a materialista világnézet alapján mutatta be az univerzum keletkezésének legfrissebb saját elméletét, míg a másikuk azt ecsetelte, hogy habár Isten teremtette a világot, de ezután azt magára hagyta.

Az egyes tudományos előadások végén a hallgatóságnak lehetősége volt kérdéseket feltenni. Így a gyerekeknek és a két vendégelőadónak is válaszolniuk kellett az előadásaik után a konferencia résztvevőinek komoly kérdésfelvetéseire.

Mindent összefoglalva nagyon izgalmas Kalandnapban volt részünk, melynek során számos készségről és ismeretről adtak visszajelzést a gyerekek, jól összeállított előadásokat mutattak be, s eközben a jövő tudományos prédikátorait is elkezdtük képezni belőlük.


Hozzászólások

»  Substance: WordPress   »  Style: Ahren Ahimsa