Nyelvtan
Hát el nem tudom képzelni azóta sem, hogy hova tűnhetett a tankönyved és munkafüzeted! A lényeg, hogy már van.:)
Most főleg az igék helyesírását fogod gyakorolni. Tk.37.o./ 1 Csak olvasd el a szabályt és mindegyik szóval írj egy-egy mondatot a füzetbe. Aztán munkafüzet: 21.o./ 3abc, 4, 22.o./ 6,7
23.o./1, 24.o./2abc
Világi irodalom
Olvasónaplóról most nem írok, azt elég részletesen megbeszéltük múltkor. A lényeg, hogy jó olvasást és várom az összefoglaló hanganyagot.
Pár bemelegítő feladat: mf. 38.o./7,8
Utána jöhet a negyedik ének! Olvasd el. Lesz egy új fogalom is, az allegória. Figyelmesen olvasd el a Tk.92. oldalán található magyarázó szöveget róla. Ha nem érthető, majd átbeszéljük, illetve lapozz vissza a versben található allegóriához és olvasd el még egyszer. Ha van időd és kedved, akkor te is írhatnál egy több soron keresztül tartó szép, irodalmi allegóriát.
Kék feladatok: 1, 3a,b
Munkafüzet: 39.o/1 40.o./4,5,7
Śrīmad Bhāgavatam
1)Döntések. Gondolkodj el ezen a feladaton és beszéld meg valakivel. Aztán nekem is mondd fel hangüzenetként. Gondolkodj el azon, hogy mi alapján szoktál dönteni. Az alapján szoktál dönteni, hogy mi a jó neked? Vagy az alapján, hogy mi jó a többieknek? Át szoktad gondolni, hogy mi a helyes és mi helytelen? Gondolj egy olyan helyzetre, amikor komoly döntés előtt álltál, és gondold végig, hogy mi alapján döntöttél.
1)Először elevenítsd fel a történetet újra. Olvasd el azt a fénymásolatot a történetről, amiben kijelöltük a lényeget. Fogj egy A4-es lapot. Ezeket jelenítsd meg rajta! (3 részre oszd a lapot!) Mit látott Aśvatthāmā a szekeréről, amikor Arjuna üldözte őt? (Nyilván itt Arjunát kell lerajzolnod, ahogy üldöz.) Rajzold le!
2) Hogyan érezhette magát Aśvatthāmā, amikor Arjuna üldözte őt? Rajzold le nagyban csak az arcát! Milyen hangokat hallhatott Aśvatthāmā a szekerén ülve, miközben Arjuna próbálta elfogni? Írd le a hangokat!
Ezt a papírt is fotózzátok be! Köszi!