Remélem, amikor ezt olvassátok, sikeresen túljutottunk az első héten.:) Még csak márc. 23-a van, ugyanis ennyire előre kell dolgoznunk, hogy a feltöltő tanároknak legyen ideje másra is a töltögetés mellett.
Szóval, akkor először kezdjük a nyelvtannal!
Nyelvtan
Most már az ismétlő feladatok következnek. Először is nézd át alaposan a Tk.48. oldalán
látható ábrát, utána pedig csináld meg az alatta lévő feladatokat! Tk. 48.o./2abcd
Mf. 49.o./1b, 2a (Ha nem ismered a képen látható személyeket, akkor írj helyettük 2 védikus szereplőről.) 49.o./3, 50.o./ 4, 5, 6a, 7a, 51.o/ 8abc (Szóban, ha megy, mondd fel nekem hangüzenetbe és küldd el!) 51.o/9, 10a
Írjatok tollbamondást! Anya, vagy aki ráér, válasszon ki a mf. és a tankönyv melléknevei
közül 20-at és azokat diktálja le neked. A többi szót is nézzétek át, melyekről azt gondoljátok, hogy nem megy annyira. Küldök majd egy dolgozatot, amit majd a jövő héten kellene megírni. Kérlek szépen titeket, hogy a megírása előtt semmiképpen ne nézzétek meg!
Világi irodalom/Fogalmazás
Hasonló lesz a feladat, mint múlt héten, csak most nem Aśvatthāmā szemszögéből, hanem Arjunáéból. Szóval most is vegyél elő egy A4-es papírt és oszd fel 3 részre! Erőteljesen rajzolj, hogy jól látható legyen!
Az első rajz: Mit látott Arjuna a szekeréről, amikor Aśvatthāmā kibocsájtotta a brahmāstrát?
Második rajz: Hogyan érezhette magát Arjuna, amikor látta a brahmāstrát? Csak az arcát rajzold le, amin jól látszanak az érzései. A hatodikosok rajzain nagyon jókat mulattunk.:) Biztos a tiétek is vicces lesz.
Harmadik rész: Képzeld azt, hogy ott vagy Arjunával a szekerén, amikor megnyilvánult a brahmāstra! Mit látsz, hallasz és érzel? Írd le!
Aztán válassz az alábbi szereplők közül egyet! Duryodhana, Draupadī, Bhīma, Kṛṣṇa
Ha választottál, akkor az újabb feladatot elkészítheted az előbbi lap hátuljára. Oszd fel a lapot hat részre! 1. Hogy néz ki a szereplőd? Rajzold le! 2. Mit mond a szereplőd a történetben? (Írj egy két mondatot, amikből kiderül, hogy milyen helyzetben volt a történetben!) 3. Mely tulajdonságai a legkiemelkedőbbek a történetben? 4. Milyen problémával vagy nehézséggel kellett szembenéznie a szereplőnek? 5. Melyik másik szereplő fontos a szereplőd számára? 6. Mit csinált a szereplőd?
Ezeket is küldjétek el!
Mahābhārata
Van egy rejtvény, amit vagy befotózok, vagy valahogy eljuttatok hozzátok addig. Azt oldjátok meg.
E heti történet: Angáraparna, a ghandarvák fejedelme 113.o.-12.o.
Szokásos: összefoglalás, írás, 3 kérdésre válasz, tulajdonságok, rajz.
E heti meditáció pedig a kegyesség! Ezt is olvassátok el a füzet hátuljában és próbáljatok
kegyesek lenni azokkal, akikkel találkoztok, vagy akikkel együtt vagytok! 🙂
Szép hetet!
Szolgátok:
Sulalitā d.d.