Április 6-10. 6.osztály Nisa

Hare Krisna kedves Nisa! 

Íme, itt van az újabb hét újabb anyaga.

Nyelvtan

Újabb téma az igemódok.
Tk.38-39. oldal. Olvasd el figyelmesen. Majd oldd meg az alábbi feladatokat: Tk.39.o./4 Mf. 25.o./1abcd, 26.o./3 (szóban) b, 27.o./1, 28.o./1c

Világi irodalom

Akkor olvasónapló továbbra is úgy, ahogy megbeszéltük.

Most következik az ötödik ének.
Olvasd el. Tk.95-98.o. Ez a rész sajnos nem fog tetszeni annyira, mert elég kegyetlen részek vannak benne. Mi a véleményed a 95.oldalon található festményről? Írd le! 

Ez is egy epizód rész. Ezt leírja a Tk.a 98.oldalon, olvasd el. Majd a másik oldalon elmagyarázza, hogy mit jelent a körülírás, azt is olvasd el. Majd te is próbálj körülírást írni a füzetedbe az alábbiakról, vagyis próbáld más szavakkal olyan szépen leírni, ahogy a példa is mutatja.

  1. Mérgesen ment haza.
  2. Vena király meggyilkolta a bráhmanákat.
  3. Furcsán öltözködött fel.

Milyennek mutatja ez a rész Miklóst? Ezt is írd le!

Śrīmad Bhāgavatam

Hasonló lesz a feladat, mint múlt héten, csak most nem Aśvatthāmā szemszögéből, hanem Arjunáéból.
Szóval most is vegyél elő egy A4-es papírt és oszd fel 3 részre!
Erőteljesen rajzolj, hogy jól látható legyen!
Az első rajz: Mit látott Arjuna a szekeréről, amikor Aśvatthāmā kibocsájtotta a brahmāstrát?
Második rajz: Hogyan érezhette magát Arjuna, amikor látta a brahmāstrát? Csak az arcát rajzold le, amin jól látszanak az érzései. A hatodikosok rajzain nagyon jókat mulattunk.:) Biztos a tiétek is vicces lesz.
Harmadik rész: Képzeld azt, hogy ott vagy Arjunával a szekerén, amikor megnyilvánult a brahmāstra! Mit látsz, hallasz és érzel? Írd le!

A következő feladat szorgalmi.
Ha van időd és kedved, akkor hajrá! Jó kis feladat ez is.:)

Aztán válassz az alábbi szereplők közül egyet! Duryodhana, Draupadī, Bhīma, Kṛṣṇa

Ha választottál, akkor az újabb feladatot elkészítheted az előbbi lap hátuljára.
Oszd fel a lapot hat részre!
1. Hogy néz ki a szereplőd? Rajzold le!
2. Mit mond a szereplőd a történetben? (Írj egy két mondatot, amikből kiderül, hogy milyen helyzetben volt a történetben!)
3. Mely tulajdonságai a legkiemelkedőbbek a történetben?
4. Milyen problémával vagy nehézséggel kellett szembenéznie a szereplőnek?
5. Melyik másik szereplő fontos a szereplőd számára?
6. Mit csinált a szereplőd? 

Ezeket is küldjétek el!

Related posts