Hare Krisna kedves Nisa!
Ez a hét lerövidül a péntek miatt, így csippentettem a magyarból, hogy a történelemre is maradjon idő. Így ezen a héten nincs nyelvtan és egy kicsi irodalom van.
Világi irodalom
Olvasónaplót várom a szokott módon.
Múlt héten már megismerkedtél a metonímiával Így most először kezdjük ennek gyakorlásával: mf. 50.o.8 a,b.
Majd az alábbi feladatokat oldd meg a munkafüzetben: mf. 48.o/1, 49.o./3,4,7,6 (A 6. feladat szorgalmi)
Śrīmad Bhāgavatam
Külön dokumentumban van az 1.ének 8.fejezetének összefoglaló szövege, amely két részből áll, Pariksit Mahárája megmentése az első és Kunti imái a második rész. Azt olvassátok el és az első részéről készítsetek egy gondolattérképet. (Lásd a lenti ábrát, amely egy gondolattérkép minta) Vagyis középen legyen, hogy Pariksit és belőle jöjjenek a főbb gondolatok, és azokból újabb gondolatok. Majd készíts hozzá rajzot, ha van kedved
Kuntī királynő imái és Parikṣit megmenekülése
Történelem
6. osztály fiú, lány
Hare Krisna kedves hatodikosok!
Egy hozzánk közel álló rész jön, ami a keresztény egyházról szól szóval a vallásról.
Arra szeretnélek kérni titeket, hogy készítsetek egy rajzos plakátot, melyeken ezek a fő témák: pápa személye, papok, szerzetesek élete, szentek, ereklyék, legendák, zarándoklatok, eretnekek és a templomok. Szóval Tk.114-118.oldal. És úgy csináljátok a plakátot, hogy akármelyik témánál vagytok, írjátok oda mellé, hogy hogy van ez a Krisna-tudatban, vagyis a védikus kultúrában. A szöveg a lényeg, nem a rajz. Szóval a rajzok kicsik és egyszerűek legyenek. Amennyire lehet, csináljátok önállóan.