MÁJUS 11. 8:00-10:00-ig
-dj, -gyj-vel írt szavak
A táblázatodban a 3-4 sor foglalkozik ezzel. Nézd át d és gy-re végződő szavakat hogyan ejtjük, ha -j-vel kezdődő toldalék járul hozzájuk. Olvasd el helyesen a példákat. Ha megnézed ezeknek a szavak kiejtésében a ggy hangot ejtjük a dj vagy a gyj helyett.
Ahhoz hogy ezeket a szavakat helyesen írd le mindig keresd a szótőt, mert az lesz az alapja annak, hogy hogyan írod le!
Ezután TK: 80 o. 1,a: olvassátok fel hangosan a helyes kiejtéssel
- 2, a: olvasd fel helyes kiejtéssel a szavakat
- 3 kérlek készítsd el
- TK:81.o. 4 a,b
- 5 a
- MF: 64.o. 2 a
- 3 a
- 4 a szorgalmi
Délután: A nyelvtan tankönyv 116.oldalán lévő 19-es számú szöveget olvassa fel a gyermek , és utána vegyétek fel kérlek, majd küld el nekem hangfájlba.
Ezután nézzék meg , hogy a mondat végén milyen írásjelet használt a tollbamondás író. Ha jól néztétek, akkor pontot és felkiáltó jelet találtatok.
. !
Olvassátok el a 14 o. a MONDAT-ról majd a MONDATFAJTÁK-ról, és a MONDATVÉGI ÍRÁSJELEK-ről és a KIJELENTŐ-ről szóló leírást. 13.o. a FELSZÓLÍTÓ mondat-ról szóló leírást.
Személyes konzultáción átbeszéljük.
MÁJUS 13. 8:00-10:00-ig
-tj-vel, -tyj-vel írt szavak
Nyelvtan TK 83.o. 1 a b c,
Nyelvtan Mf: 66.o. 2 a, d, 3 a, 4 a, 5 a,
Délután: A nyelvtan tankönyv 116.oldalán lévő 19-es számú szöveget olvassa fel a szülő, mint tollbamondást a gyermeknek.