Kedves Nitai ezen a héten eme feladatok megoldásával fejlesztheted Magyar tudásodat!
KEDD
1 Mahabarat: óra
az alábbi szöveget olvasd el és a 3 kérdésre felelj, ha kiválasztottad a személyt.
1 Mi történt a szereplővel? (Akit vizsgálunk. Mindig lesz egy szereplő, aki domináns az adott szövegben. Lehet, hogy lesz több ilyen, akkor lehet választani.)
2. Mi lett a következménye?
3. Jól cselekedett-e a szereplő? Indokold meg a válaszod
Ha a válaszaid megvannak, akkor nézd meg a 21 kedvező és kedvezőtlen tulajdonságból mit véltél felfedezni. Írd le. Rajzot is készíthetsz a szöveghez!
Drona többször próbára tette tanítványait. Egyszer, amikor az volt a feladat, hogy találják el egy famadár szemét, csak Arjunának sikerült megbirkóznia a feladattal. Máskor pedig Dronát elkapta egy krokodil és csak Arjunának volt bátorsága megmentenie őt. Ezek után Drona átadta neki a brahmásztra tudományát és elárulta, hogy soha nem lesz nála kiválóbb íjász a világon. Hamarosan eljött tudásuk bemutatásának napja. A viadalon minden herceg előállt elsajátított ügyességével. Majd a végén megjelent Karna, aki azt állította, hogy ügyesebb, mint Arjuna és szeretné bemutatni tudását. Végül megmutatta, hogy valóban mindent tud, aminek Duryodhana nagyon örült. Majd Arjuna és Karna éppen összemérték volna erejüket, amikor Kripa megkérdezte Karnát, hogy milyen származású, hisz Arjunával csak egy ksatriya mérkőzhet meg. Ekkor hirtelen Duryodhana királlyá nevezte ki, mivel kiderült, hogy Karna nem előkelő származású, hanem egy szekérhajtó, Adiratha fia. Ekkor Karna örök hűséget fogadott Duryodhanának. Hamarosan lement a nap, így Drona véget vetett a diadalnak. Kunti számára nyilvánvalóvá vált, hogy Karna nem más, mint a Napistentől kapott fia.
Szerda: 2 db nyelvtan óra
Í
1-2 óra : Az összetett szavakkal foglalkoztunk eddig. Két értelmes szó összerakásánál egy új más jelentésű,értelmű szó jön létre. PL kulcs és csomó = kulcscsomó
Nagyon érdekes ennek a helyesírása! Miért is? Azért mert nem egyszerűsítjük az írásnál a két hosszú mássalhangzót, hanem mindkét betűjegyüket kiírjuk.
Olvassd el a nyelvtan tankönyvbe a 17. oldalon lévő barack és zöld keretben lévő fogalmat.
Ezután old meg a a tankönyv 5 a,b; 7 feladatokat. A munkafüzetben pedig a 17.o. 5-6 feladatot.
Csütörtök
1 Olvasás óra
Olvasd el az Egy fazék bölcsesség című könyvből, a “Bírbal színre lép” című fejezetet, Majd oldd meg a feladatokat. A vàlaszokat a füzetbe írd le.
- Kik a bráhmanák? Mi jellemző rájuk? Hogyan élnek? Húzd alá a helyes választ!
a. bölcsek, védák tudósai; királyok, harcosok; kereskedők, tehénvédelemmel törődik; mások szolgája, kétkezi munkás
b. békés, szenvedélyes, védelmet adó, bölcs, megfontolt, bátor, szereti a pénzt, jó kézügyességű, mindenkivel egyenlően bánik
- 1. Ki Mahés? 2.Honnan származik?, 3.Kik a szülei?, 4.Milyen vallású?, 5.Kinek állt a szolgálatába?
1.____________________ 2.____________________
3.____________________4.____________________
5.____________________
- Miről írt költeményt?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
- Milyen neveket kap Mahés és mit jelentenek ezek a nevek?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
- Mely tulajdonságai miatt szerette nagyon Akbar Birbalt?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Péntek:
1 fogalmazás óra: Egy kis ismétlés a címmel kapcsolatosan.
Gyakorlás! Kérlek olvasd el az alábbi szöveget, és nézd át a részeit.
Ez egy elbeszélő fogalmazás amit 3.osztályba vettünk. Az elbeszélő szövegek amelyek eseményről, eseményekről szólnak elbeszélésnek nevezzük.
Kérlek ez alapján írj egy fogalmazást valami frappáns címmel együtt! Lehet ilyen hosszúságú. A témát kitalálhatod. Pl lehet :dixi kártyák készítése, otthoni Govardhana puja, Délutáni játék, takarítás otthon ….. stb.