Hare Krisna kedves lányok!
Küldöm az e heti anyagokat. Ezen a héten már lesznek konzultációs időpontok, úgyhogy tudunk többet beszélni.:)
Világi irodalom
Most már tanuljátok meg a balladára jellemzőket. Olvassátok el újra A walesi bárdokat, ha nem emlékeztek rá annyira, majd az alábbi feladatokat készítsétek el a munkafüzetben: 20.o./ 1,2,3 21.o./ 4 (Itt nem kell a költői kifejezőeszközök közül az inverzió, viszont az üres vonalakra írjátok a hasonlatot, és azt keressetek a műben. A rímfajták és a verselése sem kell.)
Nyelvtan
Akinek még az előző heti feladatokból maradt valamennyi, akkor azzal kezdje. Ha már megvagytok, akkor nézzétek át a tankönyv 70-71. oldalán található szavakat, és ha még bizonytalan vagy, akkor a munkafüzet és a Hej, írás, helyesírásban eddig gyakorolt feladatokat is nézd át. A munkafüzetben az 57-64.oldalig, a Hej,írás, helyesírásban pedig az 52-74. oldalig volt pár feladat. Ezek a feladatok mind a szóelemző írásmódot gyakoroltatják. Ha pedig már átnéztétek, akkor hallgassátok meg a hanganyagot, amit küldök, vagy ott lesz a honlapon. Tollbamondás lesz. Ha kész, kérlek, küldjétek el. Írjatok tollal.
Śrīmad Bhāgavatam (2 óra)
Mégis elkezdjük/ vagyis folytatjuk a Bhāgavatamot, mivel ezen a héten sem találkozunk. Pár bevezető kérdés, amire kérlek, a válaszokat írjátok le a füzetbe.
- Milyen nagy fogadalmat tett Bhisma fiatalkorában?
- Ki az ő édesanyja?
- Kinek a nyilainak köszönhetően jött létre a nyílágy?
- Miért nem hagyta el a testét olyan hamar Bhismadeva? Mire várt?
Párosítsd össze a neveket a meghatározásokkal!
1.Puruṣottama a. A gopīk mestere.
2. Pārtha Sārathi b. Ő, aki gyengéd a bhaktáival.
3. Gopinātha c. A Legfelsőbb Személy.
4. Bhakta-vatsala d. A tehenek és a kis bocik barátja.
5. Gopāla e. Krisna szekérhajtója.
Kérdezzetek meg legalább 3 bhaktát az alábbiakról. Fel is vehetitek, vagy vázlatosan leírhatjátok. (Lehet apu, anyu, családi barát, lehet gyerek is.)
- Melyek voltak a legemlékezetesebb és legfontosabb tanítások, amiket az életében kapott? (Lehet egy is.) 2. Kitől kapta ezeket a tanításokat? 3. Milyen hatást gyakoroltak az életére?
Utána jössz te. Te pedig ezekre a kérdésekre válaszolj:
- Emlékezz olyan helyzetre, amikor valaki kapott egy tanítást/utasítást! Gondolhatsz egy megtörtént esetre is, ami egy bhaktával történt vagy a szentírásokból ismered. Írd le a helyzetet és azt is, hogy miért volt ez a történet számodra inspiráló.
- Próbáld elmagyarázni, hogy milyen volt az adott bhakta hozzáállása, viselkedése, amikor ő kapott egy utasítást és követte azt!
- Képzeld azt, hogy valaki új személy, aki még nem annyira ismeri a Krisna-tudatot, azt mondaná neked, hogy: „Miért fontos elfogadni utasítást másoktól? Én tudom, hogy mi a legjobb a számomra.” Hogyan válaszolnál erre?
- Kik számodra azok a személyek, akiktől útmutatást szoktál kapni?
Ezekre a kérdésekre válaszoljatok írásban vagy hanganyagként küldjétek el nekem.
Az idősebb bhakták tanácsai erővel rendelkeznek, ami segíthet megváltoztatni a szívünket! Egy gondolat térképet kellene készíteni a főbb tanácsokról, amiket eddig kaptál. Leírhatod, hogy hogyan valósítottad meg azt a tanácsot és mi lett a hatása annak, hogy követted azt. Íme, egy példa:
Idősebb bhaktától tanács : Hallj rendszeresen Krisnáról – Gyakorlatba hogyan tettem: Leckéket hallgatok, hangosan olvasom a szentírásokat, barátokkal megvitatom a szentírások verseit. – Mindezek hatása: nagyobb tudásom lett, lelkesebb lettem
Ezt lehet nyilakkal, csak az nekem nem ment.