Kedves Fiúk!
5-6.osztály
A héten összefoglaljuk az ebben a fejezetben olvasottakat. A dolgozatot már – remélem és elvileg – a gurukulában írjuk meg.
A dolgozathoz összeállítottam egy összegzett anyagot a versekből. Ezt érdemes tanulni, olvasgatni, különös tekintettel a vastagon szedett részekre. Ezt megkapjátok a héten nyomtatott formában. Kérlek ne veszítsétek el, ebből kell majd felkészülnötök!
Ha valaki esetleg még emlékszik az alsóban tanult versek közül ezek valamelyikére, az plusz pontot tud gyűjteni a dolgozatban (Szanszkrit, magyar). 1 szabadon választott verset lehet majd leírni ezek közül. Ha valaki nem ír verset, attól még lehet 5-ös dolgozatot írni, de ha esetleg mást nem tud tökéletesen, de a verset meg igen, akkor az emeli a pontszámait.
Az alábbi versekről van szó:
4.2: evam parampara praptam…
4.6: ajo ‘pi sann avyayatma…
4.7: yada yada hi dharmasya…
4.8: paritranaya sadhunam…
4.9: janma karma ca me divyam…
4.34: tad viddhi pranipatena…
7.osztály
Továbbhaladunk a 15.fejezet verseivel, most a 15.2-15.5 versekről fogunk olvasni, beszélni. A munkafüzet idevonatkozó feladatait fogjuk hozzá venni.
A munkafüzet feladati közül az utolsó 3 szorgalmi, a többit meg kell oldani. (A szorgalmikért plusz pont jár).
Azok, akik otthon önállóan tanulnak 2-féle módon készülhetnek:
- Vagy egy fogalmazásban összegezni és visszaküldeni a gondolataitokat írásban, az alábbi szempontok szerint:
- mi ennek a verscsoportnak a közös mondanivalója?
- milyen címet adnál neki?
- mit mondanak számotokra ezek a versek? Saját életetekben ez mit jelent?
- milyen kérdések merültek fel benned ezeket olvasva?– mit találsz ebben érdekesnek?
Szorgalmi feladat:
- a munkafüzet utolsó 3 feladata, amiért plusz pont jár