Kedves Fiúk!

5-6.osztály

A héten összefoglaljuk az ebben a fejezetben olvasottakat. A dolgozatot már – remélem és elvileg – a gurukulában írjuk meg.

A dolgozathoz összeállítottam egy összegzett anyagot a versekből. Ezt érdemes tanulni, olvasgatni, különös tekintettel a vastagon szedett részekre. Ezt megkapjátok a héten nyomtatott formában. Kérlek ne veszítsétek el, ebből kell majd felkészülnötök!


Ha valaki esetleg még emlékszik az alsóban tanult versek közül ezek valamelyikére, az plusz pontot tud gyűjteni a dolgozatban (Szanszkrit, magyar). 1 szabadon választott verset lehet majd leírni ezek közül. Ha valaki nem ír verset, attól még lehet 5-ös dolgozatot írni, de ha esetleg mást nem tud tökéletesen, de a verset meg igen, akkor az emeli a pontszámait.

Az alábbi versekről van szó:

4.2: evam parampara praptam…

4.6: ajo ‘pi sann avyayatma…

4.7: yada yada hi dharmasya…

4.8: paritranaya sadhunam…

4.9: janma karma ca me divyam…

4.34: tad viddhi pranipatena…

7.osztály

Továbbhaladunk a 15.fejezet verseivel, most a 15.2-15.5 versekről fogunk olvasni, beszélni. A munkafüzet idevonatkozó feladatait fogjuk hozzá venni.
A munkafüzet feladati közül az utolsó 3 szorgalmi, a többit meg kell oldani. (A szorgalmikért plusz pont jár).

Azok, akik otthon önállóan tanulnak 2-féle módon készülhetnek:

  • Vagy egy fogalmazásban összegezni és visszaküldeni a gondolataitokat írásban, az alábbi szempontok szerint:
  • mi ennek a verscsoportnak a közös mondanivalója?
  • milyen címet adnál neki?
  • mit mondanak számotokra ezek a versek? Saját életetekben ez mit jelent?
  • milyen kérdések merültek fel benned ezeket olvasva?– mit találsz ebben érdekesnek?

Szorgalmi feladat:

  • a munkafüzet utolsó 3 feladata, amiért plusz pont jár

Hasonló bejegyzések