A feladatok feldolgozásának alapjául a Sri Navadvipa-dháma Máhátmya történetei  szolgálnak.

Bevezető

Navadvipa dháma 9 szigetből áll. Nem különbözik Vrindávanától, csak itt a nagylelkűség hangsúlyos. A Kali yugában sajnos nincs ereje a szent helyeknek. Ezért jött el Caitanya Maháprabhu és hozta magával Navadvipát.

Nézd meg a térképeket! Középen található Antardvipa szigete, melyen található Mayapur, ahol az örök kedvtelések zajlanak. Mayapurban található Yogapith, Caitanya Maháprabhu születési helye. Mayapurban található Vriddha Siva temploma. Sivának ez a formája őrzi Mayapurt. Itt van Praudhá Máyá murtija is, Ő pedig Yogamáyá formája és a lelki érzékelést biztosítja ezen a szent helyen.

Caitanya Maháprabhu eltávozása után a Gangesz eláraszt mindent 100 évre, majd újra benépesítik 400 év múlva, amikor újra feltárják a szent helyeket.

Egy füzetbe dolgozzatok. Lehet akár az irodalom füzet is.

1.óra

Brahmá története és az Antardvipa elnevezés története 32-33.oldal

  1. Rövid kérdések
  1. Miért végez lemondásokat Brahmá?
  2. Miért érzi akadálynak Brahmá azt, hogy ő az univerzum megteremtője?
  3. Brahmá szerint melyik tulajdonsága vitte rossz útra?
  4. Mi Brahmá vágya?
  5. Ki lesz Brahmá az Úr Caitanya kedvtelésében?
  6. Mit jelent az antara?
  1. Írj egy hasonlatot Brahmá helyzetéről!
  2. Írd le Brahmá legalább 3 tulajdonságát, melyek megnyilvánultak a történetben!

Készíthetsz róla rajzot.

Prithu kunda története 36.o.

  1. Rövid kérdések
  1. Honnan tudta a király, hogy Navadvipán vannak, amikor a munkálatok folytak?
  2. Milyen utasítást adott, amikor kiderült, hogy Navadvipa területén vannak?
  3. Mi volt a másik király neve, aki szintén munkálkodott itt?
  4. Miért nem laknak ott bhakták?
  1. Írj a Prithu kundáról egy megszemélyesítést!
  2. Mondd más szavakkal! 
  3. Titokban tartotta, romba döntött az idő, megszentségtelenítették, nem mutat be imádatot

Készíthetsz róla rajzot!

Simantadvipán játszódó egyik történet Párvatiról 36.o.lap alja-38.o.közepe- lányoknak

  1. Rövid kérdések
  1. Mire volt nagyon kíváncsi Párvati?
  2. Hova sietett Párvati, miután meghallgatta férjét?
  3. Mi Párvati devi szomorúságának az oka?
  4. Mi az a simanta?
  5. Mely formái vannak Párvati devinek? (3)
  1. Írd le nagyon szépen/költőien megfogalmazva azt, hogy az „Elkeseredett Párvati simantájára szórta Gauránga lábának porát.”
  2. Írd le az alábbi szavak szinonímáit!

megolvad (a szívem), felfedem, eláraszt (az istenszeretet), (olvadt arany színében)pompázott

Készíthetsz róla rajzot!

Samudra gada története 56.o.teljesen a lap alja- 58.o.közepe –fiúknak

  1. Rövid kérdések
  1. Ki támadta meg Samudra Sena királyságát?
  2. Miért akarta a király végveszélybe sodorni Bhímát?
  3. Mi történt a harc közben?
  4. Mi volt a király vágya?
  5. Hogyan végződött a harc?
  1. Írd le nagyon szépen/költőien megfogalmazva azt, hogy „ Ha Samudra senának sikerül legyőznie, akkor teljesen megszégyenülök.”
  2. Írd le az alábbi szavak szinonímáit!

ostrom alá vette, megroppant (a nyílzápor alatt), felfedte (vágyát), elbűvölő (formád)

2. óra

Indra és Surabhi története 46.o.

  1. Rövid kérdések
  1. Hogy hívják a szigetet?
  2. Miért szorongott Indra és kit keresett meg ezért?
  3. Mit csináltak együtt?
  4. Mit jelent a godruma szó?
  1. Igaz vagy hamis
  1. Surabhi tehén nem segített Indrának mert túl büszke volt.
  2. Indra a Legfelsőbbnek hitte magát, ezért nagyon alázatos volt.
  3. Indra attól tartott, hogy újabb sértést fog elkövetni.
  4. Surabhi azt tanácsolta Indrának, hogy menjenek Navadvipába és ott egyenek egy jót.
  5. Surabhi tehén Navadvipában maradt és egy Campaka fa alatt végezte imádatát.
  1. Összekavarodtak a szavak, alkoss velük értelmes mondatot!
  1. Mert, Indra, segítséget kért, össze volt, Surabhitól, zavarodva
  2. mosolygott, a két, végzőre,Gauranga, kedvesen, imádatot

Készíthetsz róla rajzot!

Nimbárkácárya története 79-81.o. közepe Belpukur

  1. Rövid kérdések
  1. Sorold fel a négy hiteles tanítványi láncolat (sampradáya) nevét!
  2. Hogyan imádták a Bráhmanák Sivát?
  3. Nimbádityának kiket kellett felkeresnie?
  4. Milyen áldásban részesült Nimbárka?
  5. Ki lesz Nimbárka a Navadvipa-i kedvtelésben?
  1. Írj egy metaforát az erdőről, ahova megérkezett Nimbárka és találkozott a Kumárákkal!
  2. Írj 2-3 mondatot Nimbárkácáryáról, melyből rájövünk, hogy ki is ő.
  3. Írd le a hangokat, az illatokat és a látványt! Mit látsz, hallasz, érzel Belpukur erdejében?
  4. Hogyan mondanád másképpen?
  1. felkereste a helyet
  2. imáid meghallgatásra találtak
  3. sikertudósként járod Indiát
  4. imádatát ajánlotta

Készíthetsz róla rajzot!

Ha még marad idő Campahatta – Jayadeva története 58.o.közepe – 61.o.)

Délutáni óra

Az alábbi műfajokból / feladatokból válassz egyet és készítsd el! Azokról a kedvtelésekről szóljanak, melyeket a délelőtti órákon vettünk.

  1. Mesemondás (az egyik történetet elmeséled beleéléssel, felmondod, és elküldöd a hanganyagot)
  2. Vers írás legalább 2X4 soros vers legyen
  3. Fogalmazás írás az egyik történetről. Lehetsz egy teljesen kívülálló személy, de belebújhatsz valamelyik szereplő szerepébe.
  4. Levélírás Írj egy levelet vagy valamelyik szereplő nevében vagy egy kívülállóként az egyik történetről.
  5. Dicsőítés  Írj egy dicsőítést az Úr Caitanyáról!
  6. Feladatlap készítés Készíts egy feladatlapot a történetek alapján, melyben legalább 4-5 feladat van!

Related posts