A feladatok feldolgozásának alapjául a Sri Navadvipa-dháma Máhátmya történetei szolgálnak.
Bevezető
Navadvipa dháma 9 szigetből áll. Nem különbözik Vrindávanától, csak itt a nagylelkűség hangsúlyos. A Kali yugában sajnos nincs ereje a szent helyeknek. Ezért jött el Caitanya Maháprabhu és hozta magával Navadvipát.
Nézd meg a térképeket! Középen található Antardvipa szigete, melyen található Mayapur, ahol az örök kedvtelések zajlanak. Mayapurban található Yogapith, Caitanya Maháprabhu születési helye. Mayapurban található Vriddha Siva temploma. Sivának ez a formája őrzi Mayapurt. Itt van Praudhá Máyá murtija is, Ő pedig Yogamáyá formája és a lelki érzékelést biztosítja ezen a szent helyen.
Caitanya Maháprabhu eltávozása után a Gangesz eláraszt mindent 100 évre, majd újra benépesítik 400 év múlva, amikor újra feltárják a szent helyeket.
Egy füzetbe dolgozzatok. Lehet akár az irodalom füzet is.
1.óra
Brahmá története és az Antardvipa elnevezés története 32-33.oldal
- Rövid kérdések
- Miért végez lemondásokat Brahmá?
- Miért érzi akadálynak Brahmá azt, hogy ő az univerzum megteremtője?
- Brahmá szerint melyik tulajdonsága vitte rossz útra?
- Mi Brahmá vágya?
- Ki lesz Brahmá az Úr Caitanya kedvtelésében?
- Mit jelent az antara?
- Írj egy hasonlatot Brahmá helyzetéről!
- Írd le Brahmá legalább 3 tulajdonságát, melyek megnyilvánultak a történetben!
Készíthetsz róla rajzot.
Prithu kunda története 36.o.
- Rövid kérdések
- Honnan tudta a király, hogy Navadvipán vannak, amikor a munkálatok folytak?
- Milyen utasítást adott, amikor kiderült, hogy Navadvipa területén vannak?
- Mi volt a másik király neve, aki szintén munkálkodott itt?
- Miért nem laknak ott bhakták?
- Írj a Prithu kundáról egy megszemélyesítést!
- Mondd más szavakkal!
- Titokban tartotta, romba döntött az idő, megszentségtelenítették, nem mutat be imádatot
Készíthetsz róla rajzot!
Simantadvipán játszódó egyik történet Párvatiról 36.o.lap alja-38.o.közepe- lányoknak
- Rövid kérdések
- Mire volt nagyon kíváncsi Párvati?
- Hova sietett Párvati, miután meghallgatta férjét?
- Mi Párvati devi szomorúságának az oka?
- Mi az a simanta?
- Mely formái vannak Párvati devinek? (3)
- Írd le nagyon szépen/költőien megfogalmazva azt, hogy az „Elkeseredett Párvati simantájára szórta Gauránga lábának porát.”
- Írd le az alábbi szavak szinonímáit!
megolvad (a szívem), felfedem, eláraszt (az istenszeretet), (olvadt arany színében)pompázott
Készíthetsz róla rajzot!
Samudra gada története 56.o.teljesen a lap alja- 58.o.közepe –fiúknak
- Rövid kérdések
- Ki támadta meg Samudra Sena királyságát?
- Miért akarta a király végveszélybe sodorni Bhímát?
- Mi történt a harc közben?
- Mi volt a király vágya?
- Hogyan végződött a harc?
- Írd le nagyon szépen/költőien megfogalmazva azt, hogy „ Ha Samudra senának sikerül legyőznie, akkor teljesen megszégyenülök.”
- Írd le az alábbi szavak szinonímáit!
ostrom alá vette, megroppant (a nyílzápor alatt), felfedte (vágyát), elbűvölő (formád)
2. óra
Indra és Surabhi története 46.o.
- Rövid kérdések
- Hogy hívják a szigetet?
- Miért szorongott Indra és kit keresett meg ezért?
- Mit csináltak együtt?
- Mit jelent a godruma szó?
- Igaz vagy hamis
- Surabhi tehén nem segített Indrának mert túl büszke volt.
- Indra a Legfelsőbbnek hitte magát, ezért nagyon alázatos volt.
- Indra attól tartott, hogy újabb sértést fog elkövetni.
- Surabhi azt tanácsolta Indrának, hogy menjenek Navadvipába és ott egyenek egy jót.
- Surabhi tehén Navadvipában maradt és egy Campaka fa alatt végezte imádatát.
- Összekavarodtak a szavak, alkoss velük értelmes mondatot!
- Mert, Indra, segítséget kért, össze volt, Surabhitól, zavarodva
- mosolygott, a két, végzőre,Gauranga, kedvesen, imádatot
Készíthetsz róla rajzot!
Nimbárkácárya története 79-81.o. közepe Belpukur
- Rövid kérdések
- Sorold fel a négy hiteles tanítványi láncolat (sampradáya) nevét!
- Hogyan imádták a Bráhmanák Sivát?
- Nimbádityának kiket kellett felkeresnie?
- Milyen áldásban részesült Nimbárka?
- Ki lesz Nimbárka a Navadvipa-i kedvtelésben?
- Írj egy metaforát az erdőről, ahova megérkezett Nimbárka és találkozott a Kumárákkal!
- Írj 2-3 mondatot Nimbárkácáryáról, melyből rájövünk, hogy ki is ő.
- Írd le a hangokat, az illatokat és a látványt! Mit látsz, hallasz, érzel Belpukur erdejében?
- Hogyan mondanád másképpen?
- felkereste a helyet
- imáid meghallgatásra találtak
- sikertudósként járod Indiát
- imádatát ajánlotta
Készíthetsz róla rajzot!
Ha még marad idő Campahatta – Jayadeva története 58.o.közepe – 61.o.)
Délutáni óra
Az alábbi műfajokból / feladatokból válassz egyet és készítsd el! Azokról a kedvtelésekről szóljanak, melyeket a délelőtti órákon vettünk.
- Mesemondás (az egyik történetet elmeséled beleéléssel, felmondod, és elküldöd a hanganyagot)
- Vers írás legalább 2X4 soros vers legyen
- Fogalmazás írás az egyik történetről. Lehetsz egy teljesen kívülálló személy, de belebújhatsz valamelyik szereplő szerepébe.
- Levélírás Írj egy levelet vagy valamelyik szereplő nevében vagy egy kívülállóként az egyik történetről.
- Dicsőítés Írj egy dicsőítést az Úr Caitanyáról!
- Feladatlap készítés Készíts egy feladatlapot a történetek alapján, melyben legalább 4-5 feladat van!