Hozzunk létre egy szereplőt űrhajó névvel a legalsó sor középső pontján! Oldjuk meg, hogy az A gombbal az űrhajót balra lehessen léptetni, a B gombbal pedig jobbra!

Ha ezt a feladatot is megoldottuk, már csak néhány kisebb fejlesztés szükséges ahhoz, hogy egy valódi játékprogramot hozzunk létre.

A játék célja az, hogy ne ütközzünk neki a kisbolygónak. Ha ez megtörténik, akkor álljon le a játék!

Kód: vége a játéknak, ha az űrhajó hozzáér a meteorhoz.

Vége a játéknak, ha az űrhajó hozzáér a meteorhoz

Ezt a feltételt az itt látható blokkok segítségével könnyen megvalósíthatjuk a programunkban. A blokk közvetlenül a meteor léptetése után kerüljön! Próbáljuk ki a programot!

Blokkok pontszám beállítására, illetve növelésére.

Pontszám beállítása, illetve növelése

Izgalmasabb lenne a játékunk, ha pontokat kapnánk azért, ha elkerültük az ütközéseket. A Játék kategóriában a pontszámok beállítására és növelésére is találunk blokkokat. A játék indulásakor (az indításkor blokkban) nullázzuk le a pontszámot! Amikor pedig sikeresen kikerültünk egy kisbolygót, növeljük meg a pontszámot! Az elért pontszám automatikusan meg fog jelenni a micro:bit kijelzőjén akkor, amikor véget ér a játék. Amikor pedig a pontszámunk nő, akkor a kijelző felvillan.

Blokk a visszaszámlálás indítására.

Visszaszámlálás indítása

Állítsuk be azt, hogy a játék maximum 20 másodpercig tartson! Az ehhez szükséges visszaszámlálás blokkot az indításkor blokkban kell elhelyeznünk.

Hasonló bejegyzések