5.osztály:

a 4.fejezet a fejezetzáró kiselőadások lesznek bemutatva

A szempontok a kiselőadáshoz:
– Olvasd el a verseket, magyarázatokat a hozzád tartozó versek alapján fenti beosztás szerint!
– A versek rövid tartalmát néhány mondatban foglald össze!
(1-1 dia versenként)
– Emelj ki 1-1 filozófiai pontot a magyarázatokból (tetszésed szerintit), melyet röviden bemutatsz ugyanabban a diában
– Ötlet: Használhatod a felkészüléshez a munkafüzetek feladatait, vagy a korábbi összefoglalások nyomtatott anyagait is, de önállóan is feldolgozhatod őket

Formai követelmény:
a) Vagy ppt formátum:
– legyen előlapja, címmel ellátva (BG, mely fejezetek, ki készítette)
– versek összefoglalt tartalma min. 1-1 dia, benne a kiemelt filozófiai pontok
– befejező dia: (Köszönöm a figyelmet!)

b) vagy kézzel írt vázlat
– cím
– versek összefoglalt tartalma: versenként 4-5 mondat
– a magyarázatokból kiemelt filozófiai pontok (pontonként 2-3 mondat)

Tanácsok a kiselőadáshoz:
– a bemutatód vázlatként funkcionáljon, nem kell minden infót belepakolni, csak a lényegesebbeket, amiről eszedbe jutnak más infok is.
– ha feledékenynek tartod magad, és emiatt szeretnél mindent leírni, akkor beleírhatod, de azt is csinálhatod, hogy a bemutatón kívül jegyzed le kis cetlire írva azt a pár kiegészítő infot, esetleg szanszkrit szót, kifejezést, amit különben elfelejtenél. Nyugodtan használhatod az előadás közben
– próbáld meg felolvasás helyett előadni a bemutatód, inkább csak belepillantva a szövegbe; így lesz valódi előadás, amivel még hihetőbb, hogy a tudásanyag már beépült és tudod, miről beszélsz
– próbáld meg a bemutatód elkészültekor elpróbálni otthon párszor, hangosan előadva; így nagyobb jártasságra is szert teszel az előadásmódban, illetve a tudásanyag is jobban rögzül
– nyugodtan egészítsd ki a mondandódat szóban, ahol úgy érzed, kicsit még belemennél a témába; ezzel szintén a jártasságod mutatod be

Emlékeztetőül:
1-15.vers: Mimi
16-24.vers: Vrindu
25-33.vers: Kumári
34-42.vers: Málati

6-7.osztály:

BG.14.fejezet:

14. fej. 1-9. vers Feltételekhez kötöttség a kötőerők által, elolvassuk a verseket, munkafüzet feladatait megoldjuk

8.osztály:

Tanítások nektárja: 6-7.vers, versek elolvasása, munkafüzet feladatinak megoldása

Related posts