Stopper
Sok játékban egymással vagy az idővel versenyzünk. Pl. egy drónügyességi versenyen, egy feladatot kell végrehajtani minél gyorsabban. Ilyenkor jól jön egy stopperóra! Készítsünk ilyet micro:bitből!

Ehhez azt kell tudni, hogy amikor használjuk a mikrovezérlőnket, fut benne egy óra, melyet bármikor lekérdezhetünk. A lekérdezést végző utasítás: a „runningtime (ms)”. Ez ezredmásodpercben adja meg a bekapcsolástól eltelt időt. Nekünk viszont két esemény közti időt kell mérni, ezért egy véletlenszerűen megjelenő szmájli kirajzolásakor kérdezzük le az órát, majd az A gomb lenyomásakor ismét. Ezt a két adatot mentsük el egy-egy változóba, mert a mért időnk ennek a kettőnek a különbsége lesz.

Időméréshez használjunk egy ciklust, ami addig ismétlődik, amíg az A gomb lenyomásával ki nem lépünk belőle.

Tedd felhasználóbaráttá a programodat! Figyelmeztessen, hogy mindjárt kezdődik a mérés, figyelemfelkeltő legyen, ha már fut az időmérés.

Ha hosszabb időt mérsz, kerekítsd az időt másodpercre!

Egy lehetséges megvalósítást láthatsz itt.

Related posts