Hare Krisna kedves fiúk!
Nyelvtan
Új téma következik. Eddig a magánhangzókkal foglalkoztunk, most pedig a mássalhangzókkal fogunk és a mássalhangzó törvényekkel. Erről próbálok majd videót készíteni, hogy jobban érthető legyen. Először is olvassátok el a tankönyvben a 50-51. oldalt és jegyezzétek meg a szabályt. Közben a Tk.50. oldalán található 1.,2.,3. feladatokat is csináld meg szóban. Majd a Tk. alábbi feladatait is csináld meg írásban: Tk. 51.o./2, 4b
Majd pedig a munkafüzet alábbi feladatai következnek: mf. 37.o./ 1, 2abc És még két játékos feladat: mf.38.o./1,3
Világi irodalom
Olvasónaplót várom a szokott módon.
Erre a hétre pihentetjük a Bibliát és a feladatlapok készítését. Szövegértést írnátok. Mivel valahogy nincs nálam ötödikes feladatlap, így nektek kell választani szöveget. Kérjétek anyukátok segítségét. Ne az legyen a szempont, hogy minél rövidebb legyen a szöveg.:) Szóval válasszatok ki egy szöveget, olvassátok el alaposan, majd oldjátok meg önállóan a feladatokat. Csak akkor kérj segítséget, ha tényleg nagyon nem érted a feladatot. Először olvasd el többször, hátha másodjára, harmadjára megérted a kérdést. Próbáljátok megírni 45 perc alatt. Ha nem sikerül, az sem baj, de mindenképpen mérjétek az időt, szeretném tudni, hogy meddig tartott megírni végül. Amikor elküldöd, a szöveget is fotózzátok le, hiszen az sincs meg nekem.
Śrīmad Bhāgavatam
Külön dokumentumban van az 1.ének 8.fejezetének összefoglaló szövege, amely két részből áll, Pariksit Mahárája megmentése az első és Kunti imái a második rész. Azt olvassátok el és az első részéről készítsetek egy gondolattérképet. (Lásd a lenti ábrát, amely egy gondolattérkép minta) Vagyis középen legyen, hogy Pariksit és belőle jöjjenek a főbb gondolatok, és azokból újabb gondolatok. Majd készíts hozzá rajzot, ha van kedved.