MÁJUS 18.
-ts, -ds-sel írt szavak
A táblázatodban a 6. sora foglalkozik ezzel. Nézd át t és d-re végződő szavakat hogyan ejtjük, ha -s-vel kezdődő toldalék járul hozzájuk. Olvasd el helyesen a példákat. Ha megnézed ezeknek a szavak kiejtésében a ccs hangot ejtjük a ts vagy a ds helyett.
A szabály a Tk: 87 oldalon van amit a süni a zöld részben mond el. Kérlek ezt olvasd el és tanuld meg.
Ahhoz hogy ezeket a szavakat helyesen írd le mindig keresd a szótőt, mert az lesz az alapja annak, hogy hogyan írod le!
Ezután TK: 85 o. 2,a: olvassátok fel hangosan a helyes kiejtéssel
3 a,b
TK: 86.o. 4 ab
MF: 68.o./1., 69.o. /4 a
Délután: A nyelvtan tankönyv 116.oldalán lévő 20-21-es számú szöveget olvassa fel a gyermek , és utána vegyétek fel kérlek, majd küld el nekem hangfájlba.
Ezután nézzék meg , hogy a mondat végén milyen írásjelet használt a tollbamondást író. Ha jól néztétek, akkor pontot és felkiáltó jelet és kérdő jelet találtatok.
. ! ?
Olvassátok el a 112 o. a kérdő MONDAT-ról szóló leírást.
Személyes konzultáción átbeszéljük.
MÁJUS 20.
-tsz-szel, -dsz-szel, – gysz-szel írt szavak
A táblázat 7-8 sora foglalkozik ezzel.Nézd át t és d-re és a gy-re végződő szavakat hogyan ejtjük, ha -sz-szel kezdődő toldalék járul hozzájuk. Olvasd el helyesen a példákat. Ha megnézed ezeknek a szavak kiejtésében a cc, hangot ejtjük a tsz vagy a dsz helyett.
A gy-re végződő szavakhoz, ha sz-szel kezdődő toldalék járul akkor cc vagy tysz hangot ejtünk
A szabály a tankönyv 88.oldalán van. A süni mondja a zöld mezőben. Ezt is elolvashatod.
Ezek alapján olvasd fel a TK 88. o. a 2 a feladat szavait helyesen.
Nyelvtan Munkafüzet 70.o. 1 a b c,
71.o. 3 ab, 4 szorgalmi
Délután: A nyelvtan tankönyv 116.oldalán lévő 20-21-es számú szöveget olvassa fel a szülő, mint tollbamondást a gyermeknek.