Hare Krisna kedves fiúk!
Ezen a héten is küldeném a magyar feladatokat. Először is a nyelvtant.
Nyelvtan
Az illeszkedést még gyakoroljuk pár feladaton keresztül. Ha már nem emlékszel rá annyira, nézd át újra, és most már jegyezd is meg! Hozzá kapcsolódó feladatok: munkafüzet: 34.o/1, 35.o./3
Új téma: A szótagolás szerinti elválasztás Tk.48-49.o. Olvasd el figyelmesen és húzd alá
benne a lényeget. Próbáld is meg jegyezni, amit olvastál! Aztán készítsd el az alábbi
feladatokat! Tk. 49.o./ 1., 2 (füzetbe), 3, 4, 5. Ha kész, küldd el. Jövő héten még gyakorlunk,
aztán az eddigiekből írtok majd egy beszámolót.
Írjatok egy tollbamondást, amikor anya, apa, tesó ráér, hogy lediktálja. Tk.123.o.T8
Ezt is küldjétek el.
Világi irodalom
Olvasónapló: Folytassátok a következő fejezettel! A hangos olvasás se maradjon el. 🙂
Olvasónaplót továbbra is várom péntekig.
Biblia: Ezen a héten Narottam és Nárada a soros. Narottamnak a Mózes a Nádasban,
Náradának pedig a Mózes és az égő csipkebokor. Ugyanúgy a hét elején próbáljátok
elkészíteni, hogy tudjam időben továbbítani. Köszönöm. A szövegeket mindenki megtalálja a honlapon. Továbbra is figyeljetek kérlek arra, hogy látványos legyen, vagyis, hogy jól lehessen látni, ha lefotózzuk.



Śrīmad Bhāgavatam
Hasonló lesz a feladat, mint múlt héten, csak most nem Aśvatthāmā szemszögéből, hanem Arjunáéból. Szóval most is vegyél elő egy A4-es papírt és oszd fel 3 részre! Erőteljesen rajzolj, hogy jól látható legyen!
Az első rajz: Mit látott Arjuna a szekeréről, amikor Aśvatthāmā kibocsájtotta a brahmāstrát?
Második rajz: Hogyan érezhette magát Arjuna, amikor látta a brahmāstrát? Csak az arcát rajzold le, amin jól látszanak az érzései. A hatodikosok rajzain nagyon jókat mulattunk.:) Biztos a tiétek is vicces lesz.
Harmadik rész:
Képzeld azt, hogy ott vagy Arjunával a szekerén, amikor megnyilvánult a brahmāstra! Mit
látsz, hallasz és érzel? Írd le!
Aztán válassz az alábbi szereplők közül egyet! Duryodhana, Draupadī, Bhīma, Kṛṣṇa
Ha választottál, akkor az újabb feladatot elkészítheted az előbbi lap hátuljára. Oszd fel a lapot hat részre! 1. Hogy néz ki a szereplőd? Rajzold le! 2. Mit mond a szereplőd a történetben? (Írj egy két mondatot, amikből kiderül, hogy milyen helyzetben volt a történetben!) 3. Mely tulajdonságai a legkiemelkedőbbek a történetben? 4. Milyen problémával vagy nehézséggel kellett szembenéznie a szereplőnek? 5. Melyik másik szereplő fontos a szereplőd számára? 6. Mit csinált a szereplőd?
Ezeket is küldjétek el!